Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Sportfiskeforums veckotävling - Tråden för allmänt snack

• Vänligen logga in för att kunna svara
667 svar till detta ämne

#1 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 688 inlägg

Postad 04 januari 2019 - 11:01

I den här tråden snackar vi om tävlingen och det gör ingenting om diskussionerna handlar om annat.

För anmälningar till och rapportering av resultat i tävlingen hänvisas till den tråd som är avsedd för sådant. Postar man sådant här så räknas det inte.
  • JontaK och Trasselkludd gillar detta

#2 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 688 inlägg

Postad 04 januari 2019 - 11:44

Anmäler mig för fiske på söndag.

#3 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 2 796 inlägg

Postad 04 januari 2019 - 16:19

Jag mld pass första vek. Detta pga av div arb.
Men jag kommer starkt tillbaka. ( hoppas jag)
  • lausvik och Trasselkludd gillar detta

#4 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 688 inlägg

Postad 04 januari 2019 - 18:09

Kom igen! Vi ska väl ändå inte behöva börja året med att stryka en omgång? Är vi inte vikingar?

edit. Och jag kan ge mig f*n på att om ingen annan anmäler sig så kommer jag att få fisk på söndag...

• Anders jansson, Trasselkludd och pegaso gillar detta

#5 Trasselkludd

Trasselkludd

Fiskegalning

• Members
  • 693 inlägg

Postad 04 januari 2019 - 22:51

Jag anmäler mig för ett tävlingspass detta årets första tävlingsomgång och vecka. Fiskepasset sker under morgondagen, lördag.

Check och skitfiske....

• lausvik gillar detta

#6 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 688 inlägg

Postad 05 januari 2019 - 11:29

Jag anmäler mig för ett tävlingspass detta årets första tävlingsomgång och vecka. Fiskepasset sker under morgondagen, lördag.

Check och skitfiske....

Kul att du är åter! Hoppas att du får en fin stund vid ditt fiskevatten. Själv blev jag litet sugen på att ge mig ut även idag när jag såg solen men jag håller nog fast vid min plan och låter höften få en vilodag. I morgon ska det vara mulet men å andra sidan ska vinden vara mer "rätt".

Skitfiske!

• Trasselkludd och pegaso gillar detta

#7 Trasselkludd

Trasselkludd

Fiskegalning

• Members
  • 693 inlägg

Postad 05 januari 2019 - 14:26

Kul att du är åter! Hoppas att du får en fin stund vid ditt fiskevatten. Själv blev jag litet sugen på att ge mig ut även idag när jag såg solen men jag håller nog fast vid min plan och låter höften få en vilodag. I morgon ska det vara mulet men å andra sidan ska vinden vara mer "rätt".

Skitfiske!

Tack lausvik!

#8 Trasselkludd

Trasselkludd

Fiskegalning

• Members
  • 693 inlägg

Postad 05 januari 2019 - 14:43

Då är fiskeåret invigt och med sedvanligt bompass. Kast med liten Jigg, sittande på kajkanten. Det gick inte att stå då hela piren var isbelagd efter stormen. Min partner idag var ett lätt Mitchell-combo.

Bifogad fil  P1080379.JPG   127,04K   1 Antal nerladdningar

• fiskarlennart, JontaK, Anders jansson and 2 others like this

#9 pegaso

pegaso

Trogen medlem

• Members
  • 166 inlägg

Postad 05 januari 2019 - 16:41

Blir inget den här helgen!

Lördag; kalas/party/fest, ni vet, äta gott, dricka för mycket, må skit i morgon.

Söndag; se ovan.....

• fiskarlennart och Anders jansson gillar detta

Visst fn är det en materialsport!

#10 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 688 inlägg

Postad 05 januari 2019 - 17:50

Då är fiskeåret invigt och med sedvanligt bompass. Kast med liten Jigg, sittande på kajkanten. Det gick inte att stå då hela piren var isbelagd efter stormen. Min partner idag var ett lätt Mitchell-combo.

Svårigheter är till för att övervinnas. Hedersomnämnande för ett tappert försök (men riskera inte livhanken - broddar är att anbefalla om du ska upprepa bedriften och egentligen så borde man (jag) väl investera i en sådan där flyt/överlevnadsoverall för vinterfisket. OM de finns i vuxenstorlek...).

• Trasselkludd gillar detta

#11 Trasselkludd

Trasselkludd

Fiskegalning

• Members
  • 693 inlägg

Postad 05 januari 2019 - 18:47

Svårigheter är till för att övervinnas. Hedersomnämnande för ett tappert försök (men riskera inte livhanken - broddar är att anbefalla om du ska upprepa bedriften och egentligen så borde man (jag) väl investera i en sådan där flyt/överlevnadsoverall för vinterfisket. OM de finns i vuxenstorlek...).

Mina nyinköpta broddar låg kvar i hallen när jag gav mig ut, men ligger numera i fiskeväskan där de hör hemma. Flytoverallen står på önskelistan så som mycket annat då.... Lycka till i provbåset!

• lausvik gillar detta

#12 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 2 796 inlägg

Postad 05 januari 2019 - 22:47

Mina nyinköpta broddar låg kvar i hallen när jag gav mig ut, men ligger numera i fiskeväskan där de hör hemma. Flytoverallen står på önskelistan så som mycket annat då.... Lycka till i provbåset!

Fladen har flytoveraller till en rimelig pris!
Jag ska köpa en ny i år. Har varit förnöyd med min gamla som varit med i 4 år nu.

Den har varit testad varje sommar. Och klarat hålla meg!!!!flytande.
  • Trasselkludd gillar detta

#13 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 688 inlägg

Postad 06 januari 2019 - 11:12

Dessvärre känner jag mig inte riktigt kry och höften mår bra av att få ytterligare vila, så jag kastar in handduken (eller håven eller vad vi fiskare kastar in när vi ger upp). Därmed har - om ingen anmäler sig idag - det hänt som aldrig hände under provomgångarna 2018; Att endast en fiskare deltagit och genomfört ett pass. Att det inte blev någon tävling den omgången är självklart men ändå borde det goda försöket rendera poäng i sammandraget. Jag funderar därför på ett tillägg i reglerna som säger just detta.

Synpunkter?

#14 fiskarlennart

fiskarlennart

Fiskegalning

• Members
  • 549 inlägg

Postad 06 januari 2019 - 12:35

Efter lausviks problem så drar jag till lilla pölen och kollar om jag kommer ut på isen, vi har hat några minusgrader i natt . Allt för att rädda omgången.

• Anders jansson, lausvik och Trasselkludd gillar detta

#15 fiskarlennart

fiskarlennart

Fiskegalning

• Members
  • 549 inlägg

Postad 06 januari 2019 - 14:39

Omgången räddad. Isen ca 8cm så jag gick ut en bit och fiskade.  Inget i första hålet men i andra högg det direkt. 11 i rask följd borrade 3 häl ytterligare utan kontakt, tillbaka till hål nummer 2 och ytterligare 2 abborrar upp. Nöjd med detta eftersom isen var lite tunnare längre ut. Gamla skopborret även idag , perfekt på tunn is. Egentillverkad enkelkrok på tafs med maggot fångades abborrarna på, totalt 13 st vilket blir 10 till tävlingen.Bifogad fil  WP_001198.jpg   134,78K   1 Antal nerladdningarBifogad fil  WP_001199.jpg   105,65K   1 Antal nerladdningar

• JontaK, Anders jansson, lausvik and 2 others like this

#16 Trasselkludd

Trasselkludd

Fiskegalning

• Members
  • 693 inlägg

Postad 06 januari 2019 - 14:47

Efter lausviks problem så drar jag till lilla pölen och kollar om jag kommer ut på isen, vi har hat några minusgrader i natt . Allt för att rädda omgången.

Tackar för det!

• fiskarlennart gillar detta

#17 Trasselkludd

Trasselkludd

Fiskegalning

• Members
  • 693 inlägg

Postad 06 januari 2019 - 14:48

Omgången räddad. Isen ca 8cm så jag gick ut en bit och fiskade.  Inget i första hålet men i andra högg det direkt. 11 i rask följd borrade 3 häl ytterligare utan kontakt, tillbaka till hål nummer 2 och ytterligare 2 abborrar upp. Nöjd med detta eftersom isen var lite tunnare längre ut. Gamla skopborret även idag , perfekt på tunn is. Egentillverkad enkelkrok på tafs med maggot fångades abborrarna på, totalt 13 st vilket blir 10 till tävlingen.attachicon.gifWP_001198.jpgattachicon.gifWP_001199.jpg

Underbart!

#18 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 688 inlägg

Postad 06 januari 2019 - 15:30

Omgången räddad. Isen ca 8cm så jag gick ut en bit och fiskade.  Inget i första hålet men i andra högg det direkt. 11 i rask följd borrade 3 häl ytterligare utan kontakt, tillbaka till hål nummer 2 och ytterligare 2 abborrar upp. Nöjd med detta eftersom isen var lite tunnare längre ut. Gamla skopborret även idag , perfekt på tunn is. Egentillverkad enkelkrok på tafs med maggot fångades abborrarna på, totalt 13 st vilket blir 10 till tävlingen.

Och den fina gamla skålborren fick ännu en gång visa vad den går för... Starkt jobbat!

#19 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 688 inlägg

Postad 06 januari 2019 - 15:40

Resultat omgång/vecka 1

fiskarlennart, 20 p

Trasselkludden, 0 p

Årets Fiskare, ställning efter omgång 1

fiskarlennart, 2 p

Trasselkludden, 1 p

#20 pegaso

pegaso

Trogen medlem

• Members
  • 166 inlägg

Postad 06 januari 2019 - 16:07

Att det inte blev någon tävling den omgången är självklart men ändå borde det goda försöket rendera poäng i sammandraget. Jag funderar därför på ett tillägg i reglerna som säger just detta.

Trots att mina förslag brukar bli nedröstade, så lägger jag ett förslag:

Även en ensam deltagare i en veckotävling får poäng!

• fiskarlennart och lausvik gillar detta

Visst fn är det en materialsport!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar