Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Sportfiskeforums veckotävling - Tråden för allmänt snack

• Vänligen logga in för att kunna svara
833 svar till detta ämne

#41 Trasselkludd

Trasselkludd

Fiskegalning

• Members
  • 838 inlägg

Postad 13 januari 2019 - 10:59

Tävlingens yngsta deltagare, om jag anmäler henne vill säga... Det ska börjas i tid. 

Bifogad fil  IMG_20190112_133256497.jpg   248,29K   0 Antal nerladdningar

• fiskarlennart och lausvik gillar detta

#42 fiskarlennart

fiskarlennart

Fiskegalning

• Members
  • 582 inlägg

Postad 13 januari 2019 - 11:28

Trasselkludd har loggat två pass, själv har jag också fiskat färdigt för den här veckan och ingen har ännu anmält att han ska tävla idag. Är veckans omgång redan avklarad?

Otrevligt väder så det blir nog inget mer pass denna vecka. Verkar som kylan kommer ner till oss under nästa vecka , isåfall blir det definitivt 2 pass.

• lausvik och Trasselkludd gillar detta

#43 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 864 inlägg

Postad 13 januari 2019 - 11:32

Tävlingens yngsta deltagare, om jag anmäler henne vill säga... Det ska börjas i tid. 

Så det var hennes spö du hade snott! Jag funderade litet över utrustningsbilden du postade härom dagen.

• Trasselkludd gillar detta

#44 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 2 883 inlägg

Postad 13 januari 2019 - 11:32

Blir inget fiske på mej.
Jag kommer på listan nästa helg!!!!
  • fiskarlennart, lausvik och Trasselkludd gillar detta

#45 Trasselkludd

Trasselkludd

Fiskegalning

• Members
  • 838 inlägg

Postad 13 januari 2019 - 12:35

Så det var hennes spö du hade snott! Jag funderade litet över utrustningsbilden du postade härom dagen.

Haha! Jo det ska ju börjas i tid och den utrustningen passar precis till Maya, dessutom funkar den alldeles utmärkt att pimpla med. Skulle hon få napp innan mig så skulle jag bli både stolt och knäckt. om jag nu får lov att tänka så...

#46 Trasselkludd

Trasselkludd

Fiskegalning

• Members
  • 838 inlägg

Postad 13 januari 2019 - 12:38

Otrevligt väder så det blir nog inget mer pass denna vecka. Verkar som kylan kommer ner till oss under nästa vecka , isåfall blir det definitivt 2 pass.

Jag hänger på Lennart o Anders nästa vecka, med förhoppning om gångbar is.. Jag har fått blodad tand för pimpelfisket och återkommer med vilka dagar det blir....

• fiskarlennart, Anders jansson och lausvik gillar detta

#47 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 864 inlägg

Postad 13 januari 2019 - 13:10

Jag hänger på Lennart o Anders nästa vecka, med förhoppning om gångbar is.. Jag har fått blodad tand för pimpelfisket och återkommer med vilka dagar det blir....

Pimpelfiske är kultur men så är även kustfiske efter havsöring. Jag planerar också att fiska kommande vecka men isborren får gärna hänga kvar i källarrförrådet (hela vintern, som jag hoppas blir kort och mild). Såg att kanalen fortfarande var öppen i Älmsta så kanske man skulle se om en köldstel gädda kan ge välbehövliga poäng?

edit. Kollade just långtidsprognosen och det tycks komma att bli rejält med minusgrader under veckan så det finns ingen garanti för öppet vatten till helgen.

• fiskarlennart, Anders jansson och Trasselkludd gillar detta

#48 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 2 883 inlägg

Postad 13 januari 2019 - 22:14

Hadde varit kul med en tur på isen. Men høst/vinter har varit milda.
Så jag hoppas också på en kort och mild vinter!!!

Får hålla mej i fjorden. Kanske torsken har hittat in till mej nu??
Vi får se lördag-söndag.

#49 Trasselkludd

Trasselkludd

Fiskegalning

• Members
  • 838 inlägg

Postad 13 januari 2019 - 22:31

"edit. Kollade just långtidsprognosen och det tycks komma att bli rejält med minusgrader under veckan så det finns ingen garanti för öppet vatten till helgen."

Lausvik, det är lika bra att du smörjer upp isborren och slipar bråddarna...

#50 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 864 inlägg

Postad 16 januari 2019 - 22:57

Lausvik, det är lika bra att du smörjer upp isborren och slipar bråddarna...

Det ser onekligen kärvt ut den här omgången och till helgen ska det bli ännu kallare

#51 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 864 inlägg

Postad 16 januari 2019 - 22:58

Vi får se lördag-söndag.

Är det en anmälan?

#52 fiskarlennart

fiskarlennart

Fiskegalning

• Members
  • 582 inlägg

Postad 17 januari 2019 - 08:37

Blir en tur idag för att kolla isar inför ett ev klubbmästerskap på söndag. Håller isen så blir det lite fiske.

• Anders jansson och Trasselkludd gillar detta

#53 Trasselkludd

Trasselkludd

Fiskegalning

• Members
  • 838 inlägg

Postad 17 januari 2019 - 09:32

Blir en tur idag för att kolla isar inför ett ev klubbmästerskap på söndag. Håller isen så blir det lite fiske.

Skitfiske!

• fiskarlennart gillar detta

#54 fiskarlennart

fiskarlennart

Fiskegalning

• Members
  • 582 inlägg

Postad 17 januari 2019 - 14:21

Lilla pölen var okej, fiskade en kort stund och fick 4 abborrar till veckotävlingen. Den större sjön var istäckt, ca 8cm landnära som minskade till 6,5cm 50m ut. Fiskade inte där men det ser bra ut inför söndagen med 6 - 7 minusgrader varje natt. Bifogad fil  WP_001207.jpg   189,73K   0 Antal nerladdningar

#55 Trasselkludd

Trasselkludd

Fiskegalning

• Members
  • 838 inlägg

Postad 17 januari 2019 - 14:58

Lilla pölen var okej, fiskade en kort stund och fick 4 abborrar till veckotävlingen. Den större sjön var istäckt, ca 8cm landnära som minskade till 6,5cm 50m ut. Fiskade inte där men det ser bra ut inför söndagen med 6 - 7 minusgrader varje natt. attachicon.gifWP_001207.jpg

Synes varit en härlig och framgångsrik tur! Blir Abborrefilé på knäckemacka månne... Dina fina fångster skapar en viss avund hos denne skåning men de skapar också kampvilja och längtan efter nästa tur... I morgon blir det förmodligen min tur att ta en tur på iskanten.. Återkommer med incheckning....

• fiskarlennart och Anders jansson gillar detta

#56 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 2 883 inlägg

Postad 17 januari 2019 - 16:13

Jag fiskar lördag och söndag!!!

#57 Trasselkludd

Trasselkludd

Fiskegalning

• Members
  • 838 inlägg

Postad 18 januari 2019 - 12:11

Stämplar härmed in för ett tävlingspass under denna fredag. Förmodligen blir det enda passet denna veckoomgång för min del...

• Anders jansson och lausvik gillar detta

#58 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 864 inlägg

Postad 18 januari 2019 - 14:33

Stämplar härmed in för ett tävlingspass under denna fredag. Förmodligen blir det enda passet denna veckoomgång för min del...

Önska en fiskare lycka till är en no-no, men nu är du väl redan ute så jag kan väl avslöja att jag hoppas att du ska chocka denna omgång. ;) Har du daiwarullen med dig?

• Anders jansson och Trasselkludd gillar detta

#59 Anders jansson

Anders jansson

Storfiskare

• Members
  • 2 883 inlägg

Postad 18 januari 2019 - 19:53

Nu blir jag ute till’s fiskarna ligger i båten!!!!
Kanske blir en lång tur??

Hoppas att metet lönar seg! ( där kan det bli en???)

#60 Trasselkludd

Trasselkludd

Fiskegalning

• Members
  • 838 inlägg

Postad 18 januari 2019 - 19:59

Önska en fiskare lycka till är en no-no, men nu är du väl redan ute så jag kan väl avslöja att jag hoppas att du ska chocka denna omgång. ;) Har du daiwarullen med dig?

Jo, det är ju min förhoppning att kunna få "chocka" både mig själv och övriga pöjkar som deltager i vår tävling. Nädå, inte ett napp i dag heller! Föga förvånande.. Måste bero på räkorna.. Det kan ju inte bero på dåligt vald plats, fel tidpunkt eller kass fisketeknik... men låtom mig icke försjunka i dessa tankar då jag har tinat upp efter dagens pass och är redo för nästa... Daiwan får vänta ett tag till, den lille skönheten...

Trevlig helg o SKITFISKE på er som ska ut i helgen...

Bifogad fil  P1080417.JPG   162,98K   0 Antal nerladdningar

När jag inte tittade ner i hålet så tittade jag på Vasas gamla kåk...

Bifogad fil  P1080415.jpg   172,49K   0 Antal nerladdningar

• Anders jansson och lausvik gillar detta

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar