Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Sportfiskeforums veckotävling - Tråden för allmänt snack

• Vänligen logga in för att kunna svara
1423 svar till detta ämne

#1401 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 880 inlägg

Postad 01 december 2019 - 17:01

...men man är väl en fiskare?

#1402 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 880 inlägg

Postad 01 december 2019 - 18:18

Tre är ett magiskt tal. Det första egentliga primtalet. Treenigheten. Det antal omgångar som återstår av årets veckotävling. Hittills har alla omgångar kunnat genomföras. Ta ditt ansvar och se till att vi kommer i mål utan att behöva styrka en omgång.

• fiskarlennart, Norges fiskaren, Trasselkludd and 1 other like this

#1403 bondersbyn

bondersbyn

Expert & respekterad f. d. storfiskare. Gäller ej flugfiske

• Moderators
  • 3 846 inlägg

Postad 01 december 2019 - 18:30

Just nu känns TV-soffan väldigt bekväm...

...och i TV-soffan blir det bara bompass om du inte har en hink med abborre o mört som du sitter och metar upp. ;) :)

• Norges fiskaren och Trasselkludd gillar detta

/Stefan
Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

:wub: HV71 & IFK Göteborgsupporter :wub: 

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#1404 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 880 inlägg

Postad 01 december 2019 - 19:29

...och i TV-soffan blir det bara bompass om du inte har en hink med abborre o mört som du sitter och metar upp. ;) :)

Ihelveteheller! Det är en avgrundsdjup skillnad mellan att sitta i soffan och att ge sig ut och genomföra ett bompasss. Det borde en "expert" veta...

• Norges fiskaren, bondersbyn, Trasselkludd and 1 other like this

#1405 Trasselkludd

Trasselkludd

Storfiskare

• Members
  • 1 306 inlägg

Postad 01 december 2019 - 19:32

Tre är ett magiskt tal. Det första egentliga primtalet. Treenigheten. Det antal omgångar som återstår av årets veckotävling. Hittills har alla omgångar kunnat genomföras. Ta ditt ansvar och se till att vi kommer i mål utan att behöva styrka en omgång.

Hittills har alla omgångar kunnat genomföras. Ta ditt ansvar och se till att vi kommer i mål utan att behöva styrka en omgång.

Jag känner en aning kämparglöd rinna till och kommer att träda in och bekläda mig med den alltför länge vilande fiskeutstyrseln + tomteluva. Att tävlingen ska stå och falla på en handfull oanmälda tävlingsveckor, är inget alternativ... Just nu så håller en tunn isskorpa att lägga sig men det lär bli ändring på det i veckan... återgång till blåst o regn.....

Skickat från min XT1039 via Tapatalk
  • Norges fiskaren och lausvik gillar detta

#1406 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 880 inlägg

Postad 01 december 2019 - 19:38

Jag känner en aning kämparglöd rinna till och kommer att träda in och bekläda mig med den alltför länge vilande fiskeutstyrseln + tomteluva. Att tävlingen ska stå och falla på en handfull oanmälda tävlingsveckor, är inget alternativ... Just nu så håller en tunn isskorpa att lägga sig men det lär bli ändring på det i veckan... återgång till blåst o regn.....

Möjligen, kanske och eventuellt kan vi genomföra ett gemensamt (bom)pass. men det är inte säkert.

• Trasselkludd gillar detta

#1407 Trasselkludd

Trasselkludd

Storfiskare

• Members
  • 1 306 inlägg

Postad 01 december 2019 - 19:39

Möjligen, kanske och eventuellt kan vi genomföra ett gemensamt (bom)pass. men det är inte säkert.

Inte omöjligt alls.....

#1408 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 880 inlägg

Postad 01 december 2019 - 19:49

...men ännu inte alldeles tvärsäkert.

#1409 bondersbyn

bondersbyn

• Moderators
  • 3 846 inlägg

Postad 01 december 2019 - 20:51

Ihelveteheller! Det är en avgrundsdjup skillnad mellan att sitta i soffan och att ge sig ut och genomföra ett bompasss. Det borde en "expert" veta...

Ja visst är det det!  :lol:  :lol:  :lol:

• lausvik gillar detta

/Stefan
Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#1410 fiskarlennart

fiskarlennart

Fiskegalning

• Members
  • 733 inlägg

Postad 02 december 2019 - 09:00

Anmälde ett fiskepass till morgondagen , det finns chans till att isen bär i morgon på en liten tjärn här i Partille. Den var 2cm igår och det har varit -6,5 under natten och ska bli ca -7 kommande natt innan det slår om till 8 - 9 plusgrader några dagar

• lausvik, Trasselkludd och pegaso gillar detta

#1411 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 880 inlägg

Postad 02 december 2019 - 13:56

Här i Roslagen har isen börjat lägga sig på sjöarna men längs de kustavsnitt där jag brukar jaga havsöring är det fortfarande öppet vatten (dock is på stenar och klippor) så jag väntar med pimpelpremiären.

#1412 fiskarlennart

fiskarlennart

Fiskegalning

• Members
  • 733 inlägg

Postad 03 december 2019 - 12:18

Hann ut en halvtimma innan vintern tog slut, 60mm kärnis. 4 abborrar blev resultatet.Bifogad fil  WP_001385.jpg   114,19K   2 Antal nerladdningarBifogad fil  WP_001386.jpg   80,58K   2 Antal nerladdningarBifogad fil  WP_001387.jpg   128,37K   2 Antal nerladdningar

• Norges fiskaren, lausvik, bondersbyn and 1 other like this

#1413 bondersbyn

bondersbyn

• Moderators
  • 3 846 inlägg

Postad 03 december 2019 - 12:29

Hann ut en halvtimma innan vintern tog slut, 60mm kärnis. 4 abborrar blev resultatet.attachicon.gifWP_001385.jpgattachicon.gifWP_001386.jpgattachicon.gifWP_001387.jpg

Tripp, trapp, trull, mammas lilla hjärtegull. :)

/Stefan

#1414 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 880 inlägg

Postad 06 december 2019 - 17:15

Nå, ska Lennart bli ensam den här veckan? Ska omgången strykas och hans fyra abborrar vara uppdragna förgäves? 

#1415 fiskarlennart

fiskarlennart

Fiskegalning

• Members
  • 733 inlägg

Postad 06 december 2019 - 17:46

Jag tar smällen om omgången stryks, viktigast var att ha begått säsongspremiären. Katterna var nöjda med fångsten så förgäves var det inte..

• lausvik gillar detta

#1416 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 880 inlägg

Postad 06 december 2019 - 17:49

Jag tar smällen om omgången stryks, viktigast var att ha begått säsongspremiären. Katterna var nöjda med fångsten så förgäves var det inte..

Må så vara (och jag är glad för din och katternas skull) men som självpåtagen TL så känner jag ett visst ansvar och det vore kul om vi kunde gå i mål utan en enda struken omgång (nu när bara tre återstår). Här blir det skitväder och min höft är inte på lekhumör men i värsta fall få jag väl göra som vi i min generation fick lära oss.

• fiskarlennart och Norges fiskaren gillar detta

#1417 fiskarlennart

fiskarlennart

Fiskegalning

• Members
  • 733 inlägg

Postad 06 december 2019 - 19:09

Ja vi håller tummarna att någon mer hinner ut denna vecka, Lär ju inte bli någon is nästa vecka så jag kan ju göra några kast i regnbågssjön för tävlingens skull.

• Norges fiskaren, lausvik, Trasselkludd and 1 other like this

#1418 Norges fiskaren

Norges fiskaren

Storfiskare

• Members
  • 3 415 inlägg

Postad 07 december 2019 - 07:43

Det ska inte bli någon stryking.
Då ska jag ta några min på bryggan i tegnet/vinden!!
  • fiskarlennart, lausvik och Trasselkludd gillar detta

#1419 fiskarlennart

fiskarlennart

Fiskegalning

• Members
  • 733 inlägg

Postad 07 december 2019 - 08:52

Bra Anders då räddar du denna vecka.

#1420 Norges fiskaren

Norges fiskaren

Storfiskare

• Members
  • 3 415 inlägg

Postad 07 december 2019 - 09:04

Inte långt att köra ner och kasta ett par kast. Det tar 40 sek ned til bryggan.
Sedan får man njuta utsikten med ett bottenmete en stund!!

Skitfiske!!
  • bondersbyn och Trasselkludd gillar detta

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar