Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Sportfiskeforums veckotävling - Tråden för allmänt snack

• Vänligen logga in för att kunna svara
1723 svar till detta ämne

#1721 bondersbyn

bondersbyn

Expert & respekterad f. d. storfiskare. Gäller ej flugfiske

• Moderators
  • 4 694 inlägg

Postad 08 mars 2020 - 17:32

Släpade ner plast-ekan/plast-skiten, ner med batteriet, elmotor, håv, drag och spö.

Pälsade på mig ordentligt och en flytväst över det hela.

Tände pipan och tuffade ut....

Jvlar vad det blåste konstigt, från alla håll, samtidigt! Och inget ankare med i båten.

Trolling funkade inget vidare, då båten är för lätt i fören, eller jag för tung i aktern, eller både och.

Drifta var en upplevelse, två, tre kast och båten var i vassen.

Hur som, resultatet blev troligen ett pet, möjligen två......

(någon som vill köpa en plast-eka?)

(och gubben som lurade ut mig.... ska jag prata allvar med!)

Ett tips så att du sätter dig i mitten så tynger du ner båten i fören också. Styr gör du genom att luta kroppen åt endera hållet. Jag gjorde så i Ralången men det mest under transportsträcka när jag var själv. Jag hade bara en 5 hk Suzuki till båten. Där jag hade båten i Ralången så var det väldigt grunt runt 1,5-2,5 m och det var som ingen idé att köra trolling i södra delen, så därför drog jag på fullt tills jag kom ut till ca 3,5 m djup. 

/Stefan
Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

:wub: HV71 & IFK Göteborgsupporter :wub:

http://forum.robsoft...p?f=21&t=100304

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#1722 Trasselkludd

Trasselkludd

Storfiskare

• Members
  • 1 478 inlägg

Postad 08 mars 2020 - 17:49

(någon som vill köpa en plast-eka?)

(och gubben som lurade ut mig.... ska jag prata allvar med!)

Plastbaljan kan du få köra upp till mig!  :-P

#1723 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 6 340 inlägg

Postad 09 mars 2020 - 07:22

Årets fiskare 2020, ställning efter omgång 10

pegaso, 18,5 p

lausvik, 18,5 p

Okoun, 17 p

Norges fiskaren, 15,5 p

fiskarlennart, 6 p

mrheyjoe, 4,5 p

I omgång 10 fångade Okoun en fin abborrre som gav honom 11 pinnar och segern. Snipjägar´n och jag gjorde båda vårt yttersta men när allt var klart ock mätt gick det inte att skilja oss åt vilket det heller inte gör i sammandraget. Från Vestlandet intet nytt och isläget  (eller vad man nu ska kalla det) hindrade även denna omgång Lennart att blanda sig i det hela. Hedersomnämnande till mrheyjoe, med vilken jag fiskade under lördagen, och som om han anmält sig skulle ha vunnit omgången (precis som han skulle ha vunnit omgången dessförinnan om han bara rapporterat in sin fångst).

• Okoun gillar detta

#1724 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 6 340 inlägg

Postad 10 mars 2020 - 17:51

Inför forumets nedläggning har jag förberett en sk sida på min blogg för tävlingen. Med nuvarande deltagarantal är det inga problem att använda kommentarsfältet för anmälningar och rapportering. Detta är tänkt som en temporär åtgärd och när vi hittat ett nytt ställe att hänga så kommer tävlingen att flyttas dit. Det är i alla fall tanken.

https://oldschoolspo...otavlingen.html

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar