Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Händig hemma

• Vänligen logga in för att kunna svara
3 svar till detta ämne

#1 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 216 inlägg

Postad 02 februari 2019 - 14:29

Bifogad fil  DSC_0101.JPG   119,44K   0 Antal nerladdningar

För en tid sedan köpte jag, för några tior, en defekt Daiwa multirulle från sjuttiotalet. Defekten bestod i att mellandrevet saknas. Nå, jag tänkte att i värsta fall så river jag bort övriga delar till linspridningen och konverterar den till en CT-rulle. I bakhuvudet hade jag att man skulle kunna testa om inte ett mellandrev till Ambassadeur passar. Det både gjorde och gjorde det inte, dvs de viktigaste parametrarna - dimension och kuggar - tycktes stämma men ambadrevet hade förlitet axelhål och var för tjockt. Å andra sidan så är det av nylon... Hur svårt kan det vara? Efter en timmes pysslande med enkla verktyg satt ambadrevet på plats och evighetsskruven snurrade när jag vevade. Nu återstår att lokalisera knivbulten som jag lyckats förlägga (men hittar jag den inte så kanske en ABU reservdel passar?).

• Mooki gillar detta

#2 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 216 inlägg

Postad 17 februari 2019 - 10:49

Bifogad fil  DSC_0114.JPG   129,22K   0 Antal nerladdningar

Visst, man kan köpa dyra färdigghorda sk stingers e,,er så gör man sina egna riggar. Konfektion eller skräddarsytt, det är bara att välja.

#3 pegaso

pegaso

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 73 inlägg

Postad 17 februari 2019 - 12:56

Verkar som Lausvik håller på att kliva över till den ljusa sidan, och börja jaga snipor!?!

(själv har jag upptäckt vatten "dubbelskrovet" på plastekan och dessutom trimmat storpöjkens moppe)

Visst fn är det en materialsport!

#4 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 216 inlägg

Postad 17 februari 2019 - 13:25

Verkar som Lausvik håller på att kliva över till den ljusa sidan, och börja jaga snipor!?!
(själv har jag upptäckt vatten "dubbelskrovet" på plastekan och dessutom trimmat storpöjkens moppe)

Jag hör till den minoritet (?) som uppskattar gäddans kulinariska kvaliteter och har fiskat gädda sedan jag fick mitt första egna spö. Trimmat mopeder har jag, däremot, inte gjort på väldigt länge.
  • pegaso gillar detta

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar