Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Swedbank

• Vänligen logga in för att kunna svara
8 svar till detta ämne

#1 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 6 062 inlägg

Postad 28 mars 2019 - 19:39

Läste just Kadhammars indignerade drapa i snabeln. Visst, jag kan hålla med, men det är ju ingen nyhet att staten och kapitalet sitter i samma båt. Skillnaden är väl närmast att man mer eller mindre slutat att försöka dölja det. Men två kategorier makthavare och inbillade så+dana döms så gott som aldrig i domstoil - vad de än gjort - nämligen direktörer och politiker. Ändå har dessa verksamhet betydligt större ekonomiska skadeverkningar än all (annan) brottslighet sammanlagd.

Revolution?

#2 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 6 062 inlägg

Postad 28 mars 2019 - 19:58

"Under årsstämman beviljades Lars Idermark och de andra styrelseledamöterna ansvarsfrihet för det gångna året. Gällande den avskedade vd:n Birgitte Bonnesen blev dock beslutet det motsatta.

– Att vara vd i ett stort och viktigt företag är ett förtroendeuppdrag. Och det förtroendet har eroderats, sa Lars Idermark på pressträffen.

– Det som hände de senaste dagarna blev för mycket."

Det som hände de senaste dagarna var att svinerierna läckte ut och blev offentliga, men så är det, det som är förkastligt är att åka dit. Så länge man kommer undan är allt i sin ordning och man får miljonbonusar men åker man dit får man nöja sig med en fallskärm som motsvarar eller överstiger en livstidsinkomst för fattiga stackare som får stå till svars för vad de gör.

Revolution?

• fiskarlennart gillar detta

#3 bondersbyn

bondersbyn

Expert & respekterad f. d. storfiskare. Gäller ej flugfiske

• Moderators
  • 4 267 inlägg

Postad 30 mars 2019 - 07:04

Bifogad fil  20190330_070227.jpg   103,92K   1 Antal nerladdningar

• fiskarlennart gillar detta

/Stefan
Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

:wub: HV71 & IFK Göteborgsupporter :wub:

http://forum.robsoft...p?f=21&t=100304

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#4 fiskarlennart

fiskarlennart

Fiskegalning

• Members
  • 759 inlägg

Postad 30 mars 2019 - 08:28

21 mille är skrämmande att få när man blir avsatt.

#5 Norges fiskaren

Norges fiskaren

Storfiskare

• Members
  • 3 515 inlägg

Postad 30 mars 2019 - 10:13

Bra ränta i den banken!!

#6 bondersbyn

bondersbyn

• Moderators
  • 4 267 inlägg

Postad 30 mars 2019 - 10:39

21 mille är skrämmande att få när man blir avsatt.

Visst 17 är det skrämmande när man gör sådana fel o sedan får sparken på grått papper med omedelbar verkan.

/Stefan
Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#7 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 6 062 inlägg

Postad 30 mars 2019 - 10:57

Hon upplever förmodligen inte att hon har gjort något större fel. Själv vet jag inte men ett system där individer uppbär så höga ersättningar framstår för mig inte som rimligt. Vi lever i en värld där en procent äger mer än vad de övriga 99 procenten gör (och då vet jag inte om den sparkade swedbankvd:n ens hör till den enda procenten eller om hon tjänat för dåligt...).

• bondersbyn gillar detta

#8 bondersbyn

bondersbyn

• Moderators
  • 4 267 inlägg

Postad 30 mars 2019 - 13:44

Hon upplever förmodligen inte att hon har gjort något större fel. Själv vet jag inte men ett system där individer uppbär så höga ersättningar framstår för mig inte som rimligt. Vi lever i en värld där en procent äger mer än vad de övriga 99 procenten gör (och då vet jag inte om den sparkade swedbankvd:n ens hör till den enda procenten eller om hon tjänat för dåligt...).

Hon tjänar för dåligt för att platsa i det gänget. Inte ens avgångsvederlaget hjälper henne in.

/Stefan

#9 bondersbyn

bondersbyn

• Moderators
  • 4 267 inlägg

Postad 30 mars 2019 - 14:06

Så mycket får cheferna när dom gör fiasko.

https://www.svd.se/s...r-de-gor-fiasko

:x  :x  :x  :x  :x

/Stefan

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar