Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Bondersbyn´s fiske, friluftsliv, jakt o spöreparartioner, rullservice & diversedagbok

• Vänligen logga in för att kunna svara
142 svar till detta ämne

#61 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 2 498 inlägg

Postad 13 juni 2019 - 17:36

Fick meddelande från bonderbyn att han har skrivit så mycket att routern och fiber in i kåken har lagt av. 
Så han kommer inte att vara påloggad så mycket, så ingen oro när han blir lite osynlig.

Nu surfar jag i luren för tillfället.

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#62 Troll

Troll

Trogen medlem

• Members
  • 186 inlägg

Postad 13 juni 2019 - 17:44

Fan vad bra, tror hela forumet dog med routern din.  :)  :)  :)

• fiskarlennart, bondersbyn, Trasselkludd and 1 other like this

#63 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 2 498 inlägg

Postad 13 juni 2019 - 18:10

Haha! Trassel mp

Fan vad bra, tror hela forumet dog med routern din.  :)  :)  :)

Trassel måste ha fått minst 10-15 sidor m foton att läsa.
  • fiskarlennart, Troll och Trasselkludd gillar detta

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#64 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 938 inlägg

Postad 13 juni 2019 - 18:46

Nu surfar jag i luren för tillfället.

Om luren är en smart sådan så kan du använda den som router. Det bör finnas en funktion i inställningar som heter mobil wifi hotspot. Så kan du använda datorn. Det blir ju jobbigt för dig att fortsätta skriva dina memoarer på telefonen.

• bondersbyn och Trasselkludd gillar detta

#65 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 2 498 inlägg

Postad 13 juni 2019 - 19:20

Om luren är en smart sådan så kan du använda den som router. Det bör finnas en funktion i inställningar som heter mobil wifi hotspot. Så kan du använda datorn. Det blir ju jobbigt för dig att fortsätta skriva dina memoarer på telefonen.

Ja jag har hört talats om det. Har sysselsatt mig med diverse hemma o lite spölndning bl a
  • Troll och lausvik gillar detta

/Stefan

#66 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 2 498 inlägg

Postad 14 juni 2019 - 03:54

Idag kommer dom från El-Tel o felsöker o förhoppningsvis så är felet åtgärdat när han lämnar huset.
  • Troll gillar detta

/Stefan

#67 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 2 498 inlägg

Postad 14 juni 2019 - 12:31

Fiberavbrott ca 350 m från huset o ingen har grävt av den. :( Åtgärdat senast onsdag 18/6.

Nu blir det att surfa i luren ytterligare några dagar om inte mobilt bredband 3 G kommer innan dagens slut från telia. Utlånad utrustning gratis. :)

/Stefan

#68 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 938 inlägg

Postad 14 juni 2019 - 13:13

Du kan ju skriva kommande kapitel i ordbehandlaren så är det bara att klistra in dem här när du har en fungerande lina...

• bondersbyn gillar detta

#69 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 2 498 inlägg

Postad 14 juni 2019 - 16:15

Nu har jag iaf mobilt bredband 3G Nedladdning 1,45 Mbit/s o Uppladdning 0,36 Mbit/s. Fy f_n vad slött! :(

• Troll gillar detta

/Stefan

#70 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 2 498 inlägg

Postad 14 juni 2019 - 16:16

Du kan ju skriva kommande kapitel i ordbehandlaren så är det bara att klistra in dem här när du har en fungerande lina...

Haha! Vilka kaptilar som ni skulle få läsa då! Typ en hel roman på ett bräde.  :rolleyes:  :P  :lol:

/Stefan

#71 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 2 498 inlägg

Postad 15 juni 2019 - 11:02

Eftersom jag inte har fått hem något spölindningslack så har jag fått göra provisoriska låsningar med lite maskeringstejp.

Bifogad fil  WP_20190615_11_44_34_Pro 1.jpg   215,65K   1 Antal nerladdningar

OBS! Det är provisoriskt än så länge. Men duger det annars???

• fiskarlennart, Troll, Trasselkludd and 1 other like this

/Stefan

#72 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 938 inlägg

Postad 15 juni 2019 - 11:19

OBS! Det är provisoriskt än så länge. Men duger det annars???

Jag gillar att du skyddat spöklingan med en lindning under själva spöringen. Är den också björntråd? I övrigt ser det funktionellt och prydligt ut.Jag gillar när spölindningar hålls enkla och diskreta. Ofta är det snyggt (och diskret) med lindningar i samma färg som själva spöklingan.

• fiskarlennart, Troll, bondersbyn and 1 other like this

#73 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 2 498 inlägg

Postad 15 juni 2019 - 12:33

Jag gillar att du skyddat spöklingan med en lindning under själva spöringen. Är den också björntråd? I övrigt ser det funktionellt och prydligt ut.Jag gillar när spölindningar hålls enkla och diskreta. Ofta är det snyggt (och diskret) med lindningar i samma färg som själva spöklingan.

Tack! Det är extra viktigt att skydda klingan på havsfiskepsön för om det stora hugget är framme så har du ett extra skydd under fötterna met ev grader som kan finnas på fotens undersida. På havsfiskepsön av högre kvalitet så sitter det alltid dubbla lindningar! Jag lade dubbla lindningar på det havsfiskepsöet som jag byggde -79. 

Jag har aldrig anv. samma färg på lindningar o spö, men jag försöker matcha dom i färg. :)

• fiskarlennart och Troll gillar detta

/Stefan

#74 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 938 inlägg

Postad 15 juni 2019 - 15:37

Det borde vara obligatoriskt med dubbla lindningar på dagens tunnväggiga kolfiberklingor.

• fiskarlennart, Troll och bondersbyn gillar detta

#75 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 2 498 inlägg

Postad 15 juni 2019 - 16:10

Det borde vara obligatoriskt med dubbla lindningar på dagens tunnväggiga kolfiberklingor.

Ja verkligen! 

/Stefan

#76 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 938 inlägg

Postad 15 juni 2019 - 16:32

Men då blir kanske spöt ett eller två gram tyngre så det går väl fetbort...

• Troll och bondersbyn gillar detta

#77 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 2 498 inlägg

Postad 15 juni 2019 - 17:22

Men då blir kanske spöt ett eller två gram tyngre så det går väl fetbort...

Haha! Oh yes! :lol:

/Stefan

#78 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 2 498 inlägg

Postad 16 juni 2019 - 13:09

Ännu en trissa lindad.

Bifogad fil  WP_20190616_13_58_44_Pro.jpg   186,21K   1 Antal nerladdningar

:)

• Troll, lausvik och pegaso gillar detta

/Stefan

#79 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 2 498 inlägg

Postad 17 juni 2019 - 16:32

Idag gjorde man ett ryck med lite regnväder ute mellan varven. :) Ser det rakt ut annars???

Bifogad fil  WP_20190617_14_21_41_Pro.jpg   46,68K   3 Antal nerladdningar

Bifogad fil  WP_20190617_14_20_54_Pro.jpg   94,38K   3 Antal nerladdningar

Kanske ett bättre foto på rakheten på trissorna.

Bifogad fil  WP_20190617_14_21_20_Pro.jpg   114,04K   3 Antal nerladdningar

Nu väntar jag bara på lack o penslar.

• fiskarlennart, Troll, Anders jansson and 1 other like this

/Stefan

#80 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 2 498 inlägg

Postad 19 juni 2019 - 04:27

Jo, jag höll på att glömma en sak som skedde i Harstad. Det var jäntan där uppe som försökte vira upp mig på sitt ringfinger första gången jag var där uppe drog med mig på en cermoni ute på Andöya och där blev jag döpt av Kung Neptun ihop med någon mer som var med på båttrippen till Andöya. Jag fick knäböja mig framför honom och då fick jag en ordentlig skvätt med vatten över huvudet och som belöning så fick man en flaska skumpa. :) 

https://sv.wikipedia...org/wiki/Andøya

I övrigt så var det en trevlig kvällsutflykt med trevligt folk. :)  8)

• Trasselkludd gillar detta

/Stefan

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar