Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Bondersbyn´s fiske, friluftsliv, jakt o spöreparartioner, rullservice & diversedagbok

• Vänligen logga in för att kunna svara
163 svar till detta ämne

#161 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 2 712 inlägg

Postad 06 augusti 2019 - 03:29

Lite om Håkäring könsmogen vid 150 års ålder.

https://www.natursid...pfart-pa-3-kmh/

Tack! :) En håkäring är en långsamtväxande hajart som dom tror växer ca 0,5 cm/år. Det latinska namet betyder den sömninga. Det är vad jag har läst i olika fiskelitteratur.

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#162 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 2 712 inlägg

Postad 07 augusti 2019 - 04:24

:wub: Jippi! Äntligen lite regn! +9,3 o regn har fallit under natten o just nu så är det duggregn! :wub:

• Troll, Anders jansson och Trasselkludd gillar detta

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#163 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 2 712 inlägg

Postad 14 augusti 2019 - 14:30

Idag har länsman i Region Nord gjort sitt jobb o stoppat ett fritagningsförsök av en morddömd ungdom som sitter på JB ungdomshem, Kalix.

https://www.kuriren....-nm5186347.aspx

:lol:

/Stefan

#164 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 2 712 inlägg

Postad 14 augusti 2019 - 18:09

Texten i sin helhet eftersom texten är låst:

Uppgifter: Skulle frita morddömd

NORRBOTTEN Enligt uppgifter till Norrbottens Media har polisen avvärjt ett fritagningsförsök i Norrbotten.

Flera kriminellt belastade ska ha varit på väg till anstalten Johannisberg i Kalix för att frita en person som är dömd för mord.

Anders Appelgren Tommy Lundqvist13:16 | 2019-08-14

Uppgifter till Norrbottens Media ska polisen vid lunchtid stoppat ett fordon på i Boden i Norrbotten. I bilen ska det befunnit sig tre kriminellt belastade män från Stockholmsområdet som polisen misstänker skulle frita en person som är dömd till tre års sluten ungdomsvård för ett mycket uppmärksammat mord i Stockholmsområdet. Straffet avtjänas på Johannisberg i Kalix.

Peder Jonsson, presstalesperson vid polisen region Nord, är förtegen kring ärendet.

– Det jag kan bekräfta är att vi gjort en fordonskontroll men i nuläget är jag inte beredd att säga några fler detaljer, säger han.

Finns det någon gripen?

– Som jag sa, i nuläget kan jag inte säga några mer detaljer.

Peder Jonsson kunde på eftermiddagen säga så mycket att polisen gjorde fordonsstoppet i Boden.

– Bilföraren är i nuläget misstänkt för drograttfylleri, mer kan jag tyvärr inte säga om ärendet.

/Stefan

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar