Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Får ingen gädda

Gädda Abborre Tjärn Sjö Aborre

• Vänligen logga in för att kunna svara
9 svar till detta ämne

#1 kimkardashian

kimkardashian

Nykomling

• Members
  • 5 inlägg

Postad 11 augusti 2019 - 19:13

Tjena! Jag är en amatör gädda/aborrfiskare. Har fiskat till och från hela mitt liv, men inget seriöst. Jag och några kompisar fick dock ett ryck att fiska. Vi har varit vid 3 olika ställen nu, inget napp. Alla ställen har varit relativt grunda (0,5-1m) och det har varit vass och näckrosor. Har provat liten spinnare och 16cm wobbler, kört olika vev tekniker men ingenting funkar. Vad gör vi för fel?

#2 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 558 inlägg

Postad 11 augusti 2019 - 19:18

Tjena! Jag är en amatör gädda/aborrfiskare. Har fiskat till och från hela mitt liv, men inget seriöst. Jag och några kompisar fick dock ett ryck att fiska. Vi har varit vid 3 olika ställen nu, inget napp. Alla ställen har varit relativt grunda (0,5-1m) och det har varit vass och näckrosor. Har provat liten spinnare och 16cm wobbler, kört olika vev tekniker men ingenting funkar. Vad gör vi för fel?

Så här års kan vattnet på de djup du nämner ofta vara för varmt för gäddan. Då brukar den stå i svalare/djupare vatten under dagen. I skymningen kan den dock komma upp och jaga småfisk i det varma grundvattnet. Så om du fiskar på dagen, testa något djupare ställe. annars vänta till kvällningen.

#3 kimkardashian

kimkardashian

Nykomling

• Members
  • 5 inlägg

Postad 12 augusti 2019 - 08:46

Igår kväll stod vi på ett ställe som jag vet att det finns fisk på. Kastade i 2h utan ett ända napp.

#4 Norges fiskaren

Norges fiskaren

Storfiskare

• Members
  • 3 204 inlägg

Postad 12 augusti 2019 - 08:58

Pröva med mete!!!!

#5 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 558 inlägg

Postad 12 augusti 2019 - 09:46

Igår kväll stod vi på ett ställe som jag vet att det finns fisk på. Kastade i 2h utan ett ända napp.