Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Får ingen gädda

Gädda Abborre Tjärn Sjö Aborre

• Vänligen logga in för att kunna svara
9 svar till detta ämne

#1 kimkardashian

kimkardashian

Nykomling

• Members
  • 5 inlägg

Postad 11 augusti 2019 - 19:13

Tjena! Jag är en amatör gädda/aborrfiskare. Har fiskat till och från hela mitt liv, men inget seriöst. Jag och några kompisar fick dock ett ryck att fiska. Vi har varit vid 3 olika ställen nu, inget napp. Alla ställen har varit relativt grunda (0,5-1m) och det har varit vass och näckrosor. Har provat liten spinnare och 16cm wobbler, kört olika vev tekniker men ingenting funkar. Vad gör vi för fel?

#2 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 558 inlägg

Postad 11 augusti 2019 - 19:18

Tjena! Jag är en amatör gädda/aborrfiskare. Har fiskat till och från hela mitt liv, men inget seriöst. Jag och några kompisar fick dock ett ryck att fiska. Vi har varit vid 3 olika ställen nu, inget napp. Alla ställen har varit relativt grunda (0,5-1m) och det har varit vass och näckrosor. Har provat liten spinnare och 16cm wobbler, kört olika vev tekniker men ingenting funkar. Vad gör vi för fel?

Så här års kan vattnet på de djup du nämner ofta vara för varmt för gäddan. Då brukar den stå i svalare/djupare vatten under dagen. I skymningen kan den dock komma upp och jaga småfisk i det varma grundvattnet. Så om du fiskar på dagen, testa något djupare ställe. annars vänta till kvällningen.

#3 kimkardashian

kimkardashian

Nykomling

• Members
  • 5 inlägg

Postad 12 augusti 2019 - 08:46

Igår kväll stod vi på ett ställe som jag vet att det finns fisk på. Kastade i 2h utan ett ända napp.

#4 Norges fiskaren

Norges fiskaren

Storfiskare

• Members
  • 3 204 inlägg

Postad 12 augusti 2019 - 08:58

Pröva med mete!!!!

#5 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 558 inlägg

Postad 12 augusti 2019 - 09:46

Igår kväll stod vi på ett ställe som jag vet att det finns fisk på. Kastade i 2h utan ett ända napp.

Då stämmer huggtabellen.

#6 kimkardashian

kimkardashian

Nykomling

• Members
  • 5 inlägg

Postad 12 augusti 2019 - 10:20

Då stämmer huggtabellen.

Vad menar du?

#7 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 558 inlägg

Postad 12 augusti 2019 - 10:27

Bifogad fil  hugg.jpg   123,38K   1 Antal nerladdningar

#8 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Moderators
  • 3 224 inlägg

Postad 12 augusti 2019 - 11:13

Vad menar du?

Det kan vara väldigt svårfiskat under rötmånaden som pågår i ca 10 dagar till.

/Stefan
Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#9 Casper

Casper

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 69 inlägg

Postad 28 augusti 2019 - 05:23

Vänta fram mot slutet av september när det börjar bli lite kyligare än nu, så kommer gäddorna upp mot land.

• Norges fiskaren och bondersbyn gillar detta

"Lelle pôjk, bider di, så bider di; bider di ente, så bider di ente!"

#10 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Moderators
  • 3 224 inlägg

Postad 28 augusti 2019 - 08:29

Vänta fram mot slutet av september när det börjar bli lite kyligare än nu, så kommer gäddorna upp mot land.

...och är man riktig tålig för väder så kan man hålla på och jaga gäddor tills isen lägger sig i söder om den lägger sig vill säga. :) Det var väl något år som jag hade min f. d. båt liggandes i hela vintern. Det var en mild vinter med ingen is el. väldigt lite o tunn is och så här kan resultatet bli i nov. :)

Bifogad fil  7 gäddor i nov..jpg   172,64K   0 Antal nerladdningar

Hur gick duvjakten igår kväll?

Vi har en jakt & fisketråd där du kan skriva o lägga ut foton gamle man om du inte startar en egen dagbok om fiske o jakt. :P  :D Alltid kul att läsa om andras bravader och bedrifter. :D

http://www.sportfisk...-12#entry277510

/Stefan
Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

Även taggad med Gädda, Abborre, Tjärn, Sjö, Aborre

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar