Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Meta abborre och gös i mälaren från land med löja

• Vänligen logga in för att kunna svara
12 svar till detta ämne

#1 Nilstapp

Nilstapp

Medlem

• Members
  • 11 inlägg

Postad 18 augusti 2019 - 06:34

Vårt kan man meta abborre och gör från land med löja på mälaröarna

#2 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Moderators
  • 3 018 inlägg

Postad 18 augusti 2019 - 08:21

Vårt kan man meta abborre och gör från land med löja på mälaröarna

Har du någon bergssluttning ner i Mälaren så att det blir djupt snabbt så kan du prova efter gös o gädda där. Gädda kommer du att få när du metar gös. Jag vet av erfarenhet. :) Sök på runt 5 m djup. Kan gå grundare o djupare också. Abborrar får du söka lite högre upp.

Skitfiske! :)

/Stefan
Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#3 Nilstapp

Nilstapp

Medlem

• Members
  • 11 inlägg

Postad 18 augusti 2019 - 10:17

Bor i flemingsberg så jag kan inget om mälaröarna så därför söker jag info

#4 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Moderators
  • 3 018 inlägg

Postad 18 augusti 2019 - 12:05

Bor i flemingsberg så jag kan inget om mälaröarna så därför söker jag info

Jag bor i Kalix, men har passerat Mälaren när jag har åkt till Huskvarna som är min gamla hembygd.

Om jag inte minns fel så har jag sett bergshällar jämte sjökanten o som sluttar ner i Mälaren.

/Stefan
Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga. /Arthur C. Clarke

#5 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 386 inlägg

Postad 18 augusti 2019 - 12:12

Det är OK att söka information men ingenting går upp mot egen erfarenhet. Det är av misstagen man lär sig mest. Så ge dig ut och räkna med ett eller annat bompass, särskilt i början.

• bondersbyn gillar detta

#6 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Moderators
  • 3 018 inlägg

Postad 18 augusti 2019 - 12:18

Det är OK att söka information men ingenting går upp mot egen erfarenhet. Det är av misstagen man lär sig mest. Så ge dig ut och räkna med ett eller annat bompass, särskilt i början.

Helt rätt! :) Man springer inte på dom bästa fiskeplatserna direkt utan att man har provat sig fram. :)

/Stefan

#7 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Moderators
  • 3 018 inlägg

Postad 19 augusti 2019 - 04:08

....och sedan när du fiskar efter gös, gädda o abborre med mete så kasta med förstånd för annars flyger löjan/mörten åt ett håll o lina med krok o flöte åt ett annat håll. Alltså ta inte i för kung o fosterland. Bara ett tips! :)

• Nilstapp gillar detta
/Stefan

#8 Nilstapp

Nilstapp

Medlem

• Members
  • 11 inlägg

Postad 19 augusti 2019 - 07:00

Tack för era svar
  • bondersbyn gillar detta

#9 Nilstapp

Nilstapp

Medlem

• Members
  • 11 inlägg

Postad 19 augusti 2019 - 07:26

Vet ni var det finns kommunala bryggor eller bryggor som är öppna för allmänheten för där det ligger båtar där är dom stängda.vill fånga löja till bete.

#10 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Moderators
  • 3 018 inlägg

Postad 19 augusti 2019 - 07:38

Vet ni var det finns kommunala bryggor eller bryggor som är öppna för allmänheten för där det ligger båtar där är dom stängda.vill fånga löja till bete.

Var finns kommunala badplatser?

Det går även bra med småmört till abborre o lite större mört (ca 40-60 g) till gös o gädda för du får vara beredd på att du även kan få gädda på mete.

Skitfiske! :)

/Stefan

#11 Nilstapp

Nilstapp

Medlem

• Members
  • 11 inlägg

Postad 19 augusti 2019 - 08:33

Ok.
Ska kolla upp badplatser

#12 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 5 386 inlägg

Postad 19 augusti 2019 - 08:38

https://www.stockhol...vkS1PrGCijJeWw/

#13 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Moderators
  • 3 018 inlägg

Postad 19 augusti 2019 - 11:08

Ok.
Ska kolla upp badplatser

Gör så!

/Stefan

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar