Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Fiskevatten i Marks kommun Västergötland?

• Vänligen logga in för att kunna svara
90 svar till detta ämne

#81 fiske-patrik

fiske-patrik

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 78 inlägg

Postad 29 juli 2009 - 01:46

är det ingen i mark mer än jag som fiskar gös i frisjön. kom på den andra gösnatta för detta året som e nu på fredag 31 juli. första gösnatt som va samtidigt som åsunden för några veckor sen eller va det nu blir. kom det upp fina gösar, inte många dock men en av killarna som va med tog både 1:a 2:a och 3:dje priset. 5300g 4900g och 4300g.

#82 Martinus

Martinus

Trogen medlem

• Members
  • 429 inlägg

Postad 29 juli 2009 - 14:52

Har aldrig testat Frisjön, borde man kanske göra. Ganska svår sjö?

#83 fiske-patrik

fiske-patrik

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 78 inlägg

Postad 29 juli 2009 - 15:24

Har aldrig testat Frisjön, borde man kanske göra. Ganska svår sjö?

ja, frisjön är väl kanske inte riktigt lätt. vet inte varför det e så svårt att få dom men ibland så lossnar det och man kan få några stycken.

#84 Martinus

Martinus

Trogen medlem

• Members
  • 429 inlägg

Postad 29 juli 2009 - 20:34

Bra medelvikt?

#85 Aegzoor

Aegzoor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 43 inlägg

Postad 10 augusti 2009 - 09:40

Några exempel från marks sydligare fiskevatten:

Viskan: Här finns lax, Gädda och du kan även hitta Färna som går upp i anslutande lillån (Istorp)

Gäddfiske och Gösfiske finns i både Fävren och Öresjön.
Sen finns alltid några guldkorn till abborevatten djupt inne i skogarna;)
PB:

Abborre - 1820g

#86 klasbvall

klasbvall

Medlem

• Members
  • 15 inlägg

Postad 29 oktober 2009 - 16:00

Ingen som vertikalat det sista?????

#87 Gbgrobin

Gbgrobin

Trogen medlem

• Members
  • 185 inlägg

Postad 05 november 2009 - 12:50

Tjenare! Det är så att jag har kusiner i Sätila (vilket jag tror tillhör Marks kommun :silenced:) och vi brukar åka upp till dom när det är kalas eller bara vill ha sällskap :) Nu undrar jag lite över fisket i Lygnern.

Vad jag mest är intresserad över är att fiska efter gädda och öring. Dagskortet ligger på 30sek enligt lygnernssportfiskeklubb, vart är det värt att satsa på öring längs stranden (Sätila sand)? Storån ser riktigt inbjudande ut men jag vet inte om jag får tid nog att gå längs med ån. Är båt ett måste för att fiska i Lygnern?

#88 Martinus

Martinus

Trogen medlem

• Members
  • 429 inlägg

Postad 05 november 2009 - 20:34

Har endast fiskat ett par gånger i Lygnern, från isen faktiskt, vilket det inte blir så ofta. Stor och djup sjö. Men kan nog säga så mycket som att båt är om inte ett måste så verkligen att föredra. Men det kanske finns bra landfiskeplatser oxå? Hör med Kellen om han tittar in på forumet nån gång.

Lycka till

#89 Maackan

Maackan

Nykomling

• Members
  • 4 inlägg

Postad 07 augusti 2015 - 20:41

Tjena

hur är gösfisket i Fävren och Tolken? samt hur är bestånden i båda sjöarna?

är sugen på att testa nångång :)

även sugen på att testa göstrolling i Östra öresjön om nån här har några tips på ställen eller wobblers som har levererat....behöver inte vara era favoritställen såklart.

Mvh marcus

#90 Engqvist

Engqvist

Trogen medlem

• Members
  • 412 inlägg

Postad 08 augusti 2015 - 11:26

Lånar tråden lite också och undrar lite om fisket i Lygnern. Syrran har köpt stuga vid sjön så jag kommer vistas där emellanåt. Har trailer båt så tips på bra ramp uppskattas också. Riktar mest mitt fiske efter Gädda och Abborre..

#91 Maackan

Maackan

Nykomling

• Members
  • 4 inlägg

Postad 08 augusti 2015 - 15:45

Finns två ramper som jag känner till,ena ligger i Staborg i sundet mellan Sundsjön och Lygnern...kanonfin ramp,kostar 50 kr per gång att använda.

Andra rampen ligger i sätila vid stranden och är låst och man måste låna/hyra nyckeln på bensintappen i Sätila.

Det finns stora gäddor i sjön men den är svår,trolling är att rekommendera för gädda.

googla lygnern sportfiskeklubb för tips för fiske i sjön.

Jag har gjort en seriös satsning,polarn fick då en gädda på 3.2 kilo

skitfiske på dig!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar