Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Fiske i Portugal

• Vänligen logga in för att kunna svara
9 svar till detta ämne

#1 Makrelli

Makrelli

Sportfishing Lover

• Members
  • 2 702 inlägg

Postad 17 maj 2007 - 21:10

Hejsan!

Till hösten ska jag till Portugal för att min farmor fyller år. Det är till Algarve kusten jag ska till. Då undrar jag om någon känner till några roliga ställen att fiska på men guide (helst svensk).
Skitfiske, Markus Teilus
Team Sportfishing Lovers

#2 zeke

zeke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 38 inlägg

Postad 13 juli 2007 - 03:54

Känner bara till hamnen i portimao.

#3 Makrelli

Makrelli

Sportfishing Lover

• Members
  • 2 702 inlägg

Postad 26 juli 2007 - 10:51

Känner bara till hamnen i portimao.

Vad för fiske gäller det då?

Jag såg att man kunde djuphavsfiska, och det gick det båtar från 3 ställen och ett av dem var Portimao.

Ingen som vet var man kan fiska gratis, ta med sig ett teleskop spö och fiska med jigg eller nåt på något ställe där?
Skitfiske, Markus Teilus
Team Sportfishing Lovers

#4 zeke

zeke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 38 inlägg

Postad 14 augusti 2007 - 03:53

Fiskade i din ålder med kastspö i carvoeiro "Algar Seco" 25 år sedan. Bläckfisk + fiskar jag inte vet namnet på. Vart ska du?

#5 Makrelli

Makrelli

Sportfishing Lover

• Members
  • 2 702 inlägg

Postad 14 augusti 2007 - 10:35

Fiskade i din ålder med kastspö i carvoeiro "Algar Seco" 25 år sedan. Bläckfisk + fiskar jag inte vet namnet på. Vart ska du?

Jag ska till Tavira. Kommer att ta någon båt ut till djuphavsfisket där. Men skulle vara roligt om man själv kunde kasta någonstans och få någon rolig fisk :) Så du kanske kan skicka mig ett PM om mer exakt var du fiskade med vad osv.
Skitfiske, Markus Teilus
Team Sportfishing Lovers

#6 capt. crimson

capt. crimson

Trogen medlem

• Members
  • 252 inlägg

Postad 15 augusti 2007 - 06:47

Mete med räka är populärt söder ut. Kolla var andra fiskar och ställ dig bredvid. Man brukar få nya kompisar även om man inte kan språket. Obrigado
Våga wobbla

#7 Makrelli

Makrelli

Sportfishing Lover

• Members
  • 2 702 inlägg

Postad 15 augusti 2007 - 09:16

Mete med räka är populärt söder ut. Kolla var andra fiskar och ställ dig bredvid. Man brukar få nya kompisar även om man inte kan språket. Obrigado

Teleskop spöet åker iaf med, tar inte mycket plats. Kan väl lite av språket, läser spanska :) inte långt från portugisiska :P
Skitfiske, Markus Teilus
Team Sportfishing Lovers

#8 Alessandro

Alessandro

Trogen medlem

• Members
  • 109 inlägg

Postad 27 maj 2008 - 17:33

Så hur gick det? Själv skall jag dit i sommar och fiska i dammar efter gädda och black bass....
Team Matvrak

#9 Makrelli

Makrelli

Sportfishing Lover

• Members
  • 2 702 inlägg

Postad 28 maj 2008 - 15:52

Gick väl inte så bra, fick några små havsfiskar.
Skitfiske, Markus Teilus
Team Sportfishing Lovers

#10 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 6 062 inlägg

Postad 01 december 2016 - 17:29

I och för sig så har jag aldrig sett någon polis eller annan kontrollant men för att fiska från kusten i Portugal ska man lösa en licens. Den kostar nästan ingenting men man måste, medförande sitt pass, personligen besöka ministeriet för jordbruk och fiske som ligger i Lissabon... Enligt uppgift så ska det vara möjligt att lösa licens via de där mysko bankomaterna de har i Portugal men då är det ju en förutsättning att man är hyfsat slängd i portugisiska. Själv är jag inte det och värdelös på att hantera olika typer av automater så för min del börjar alltid fiskeresan i Lissabon (vilket ju kan vara litet avigt om det är i Algarve man ska fiska). 

http://www.asmaa-alg...ortugal-algarve

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar