Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Uppmanade till att använda anmäl funktionen.

• Vänligen logga in för att kunna svara
31 svar till detta ämne

#21 Guest_Elof_*

Guest_Elof_*
  • Guests

Postad 07 april 2008 - 15:01

förstår inte riktigt vad du menar ramsis men om du söker på två ord utan and mellen dem så får du upp både trådar som endast har de ena ordet och trådar med båda men om du skriver and mellan dem så får du trådar som innehåller båda orden.

#22 ramsis_iv

ramsis_iv

Storfiskare

• Members
  • 4 855 inlägg

Postad 07 april 2008 - 15:16

och om du använder AND så får du trådar där båda skrivit. Om du söker på en användare för att du letar efter en tråd där du vet att han skrivit av nån anledning utan att söka på nått särskillt ord för att du inte minns vad tråden heter eller dyl. så kommer sökresultatet vara helt värdelöst pga sorteringssystemet. Även om du söker på ett ord+en användare så kommer du få ett värdelst sökresultat. Därför tycker jag att man borde kunna använda AND för att söka efter en tråda där man vet namnet på minst två använadre som skrivit i den för att minska antalet träffar.
Le poisson que vous remettez à l'eau est un cadeau que vous faites à un autre pêcheur, tout comme il s'agit peut-être d'un cadeau qu'un autre pêcheur vous a fait!

PB 2009:
Inga än, dock kan jag inte misslyckas med att slå 2008 års lista....

#23 Musti

Musti

Storfiskare

• Members
  • 1 911 inlägg

Postad 28 juni 2008 - 15:26

Bra skrivet :P Det jag blir lite irriterad av är att när man skriver i liknade trådar som man skulle göra är att dom kanske är 1 år gammla. Har hänt mig och ingen brydde sig om det och jag fick inget svar :(

Life is just a game, fishing is reality.

#24 nilecity_92

nilecity_92

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 48 inlägg

Postad 26 mars 2009 - 00:28

Jag håller med dig ramsis. detta handlar om moral. På flera andra forum där jag varit aktiv har det varit en sport för användarna att hitta fel och hacka på varandra istället för att hjälpa etc. Jag tycker att man skall ha en bra attityd och hjälpa precis som du säger. Hoppas inte detta forumet förfaller(vilket jag inte tror) och blir som de andra forumen! // nesse
PB:
Regnbåge: 5kg

#25 Billy Affelin

Billy Affelin

Storfiskare

• Members
  • 1 465 inlägg

Postad 16 april 2009 - 22:29

Väldigt bra, jag kan tänka mig att det inte är så roligt för en gäst som funderar på att bli medlem, så kommer han / hon in i en tråd så står det bara SÖK! i det. inte så trevligt.

Håller med.

På många sätt kan jag dock tycka att det är bättre att onödigt många trådar startas än att riskera att forumet dör eller blir ointressant. en ny tråd behöver inte vara fel även om det redan skrivits om just det för ett halvår sedan...
Allt fiske är kul så länge det nappar!
sportfiske:sök på Billy affelin på en sökmoror(än så länge). planerar blogg snart...

#26 ramsis_iv

ramsis_iv

Storfiskare

• Members
  • 4 855 inlägg

Postad 16 april 2009 - 22:48

Personligen tycker jag att tråden är rätt död, jag tycker att folk är väldigt bra på att ge länkar och sånt nuförtiden.

Tummen upp till alla forumsmedlemmar (inklusive de avstängda :P )
Le poisson que vous remettez à l'eau est un cadeau que vous faites à un autre pêcheur, tout comme il s'agit peut-être d'un cadeau qu'un autre pêcheur vous a fait!

PB 2009:

#27 tonyex

tonyex

Fiskegalning

• Members
  • 589 inlägg

Postad 17 april 2009 - 07:05

Tummen upp till alla forumsmedlemmar (inklusive de avstängda :P )

Det där måste vara nästan gult kort eller ....

Häls /T

#28 ramsis_iv

ramsis_iv

Storfiskare

• Members
  • 4 855 inlägg

Postad 17 april 2009 - 12:02

Jag har redan 2 :( och ett rött :(

Jag tycker att det sköts väldigt bra nu, när jag skrev tråden tyckte jag att en tråd om något som det redan fanns 5trådar om fick 5-6 "finns" inlägg. Nu är forumsmedlemmarna mycket mer hjälpsamma och så.

PB 2009:

#29 Charles

Charles

Nykomling

• Members
  • 1 inlägg

Postad 02 oktober 2009 - 10:23

Gammal tråd men - Finns det någon "sök i ämnet" funktion? Som exempel ger ett sök på Bäcköring träff på en tråd som heter "Fiske rapporter Göteborg" - 59 sidor om allt möjligt fiske runt Göteborg.

Måste man verkligen plöja allt för att hitta det man är intresserad av?

Mvh
Färsking (Charlie)

#30 JontaK

JontaK

Storfiskare

• Members
  • 5 346 inlägg

Postad 02 oktober 2009 - 10:57

Charlie, klicka på sökfunktionen och kolla längst ner till vänster där står följande:

Visa resultat som: Inlägg Ämnen

Välj "Inlägg" iställer för "Ämnen" så visas sökresultatet som inlägg istället för hela ämnen. Det kan ju vara lite till hjälp iallafall.
Vänstervevat är bara en fluga.
Bättre att ha men inte behöva än att behöva men inte ha.

#31 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 431 inlägg

Postad 28 december 2014 - 12:15

Trådens ämne kanske var akut och intressant för en sju-åtta år sedan men, allvarligt talat, måste den fortfarande vara klistrad?

#32 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 3 431 inlägg

Postad 29 april 2015 - 08:40

Jag är fortfarande lika oförstående som jag var den 28 december i fjol till att den här tråden ska vara fastnålad högst upp på det här delforumet. Kan någon förklara?

• Anders jansson och Nordin gillar detta

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar