Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Varför inte dela ut en pärla

• Vänligen logga in för att kunna svara
53 svar till detta ämne

#41 TechMark

TechMark

Moderator

• Administrators
  • 3 447 inlägg

Postad 08 december 2008 - 23:10

Själv bor man i Stockholm men har svårt att hitta ett lämpligt flugfiskevatten inte allt för långt bort. Lite knepigt det där...

Någon som vill sprida lite pärlemor över tråden angående detta?

Det beror på vad du avser med "flugfiskevatten" och "inte alltför långt borta".
I Åkersberga så har du Margretelundsbadet med omnejd som brukar hålla bra flugfiske efter havsöring nu när vattnet svalnat. Även Lerviksbadet borde fungera, har inte testat det dock.
Fördelen med Margretelundsbadet är att roslagsbanan har sin ändstation i Margretelund (Österskär stn.) och det är inte långt ifrån badet vilket är bra om du inte har tillgång till bil.
Lerviksbadet kräver i princip bil, det går buss men jag har ingen aning om vilken och vart den går och hur ofta.

Karta/satelitbild
Nemo nascitur artifex!
Jakobsbergs Sportfiskeklubb anno 1954.
Sportfiskarna - stöd svensk fiskevård.
Älvräddarna - hjälp oss bevarade svenska vattnen rinnande.
Twitter: @joppedi_72

#42 Hermanssson

Hermanssson

Trogen medlem

• Members
  • 409 inlägg

Postad 27 maj 2009 - 11:22

Jag önskar att denna tråd skall fortsätta att fyllas på med spännande fiskepärlor. Själv har jag inget att värt att bidra med, fiskar mest på ganska "kalla" ställen, men lyckas dra lite fisk då och då trots det.
Glad 26-årig Göteborgare som fiskar lite då och då

Fiskedagboken (uppdateras inte ofta nu för tiden)

#43 Patrik Isacsson

Patrik Isacsson

Fiskegalning

• Members
  • 732 inlägg

Postad 20 juni 2009 - 11:44

Jag önskar att jag bara kunde slänga ur mig Flaten i Rönninge, men den sjön har inte återhämtat sig än från en vinter med syrebrist.

Innan katastrofen var sjön ett outstanding vatten för mete och kan säkert bli det snart igen om den får vila.
Fiske är mer än fisk...

#44 nekuf

nekuf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 66 inlägg

Postad 25 juni 2009 - 09:30

Ingen bra pärla i Skaraborg? :D

#45 izon123

izon123

Nykomling

• Members
  • 1 inlägg

Postad 02 juli 2009 - 11:46

Ingen som har en pärla runt eller i Norrköping? dela med er nu :wink:

#46 DirtyKalsing

DirtyKalsing

Medlem

• Members
  • 15 inlägg

Postad 02 juli 2009 - 19:09

Finns ett ställe som heter Risede och ligger i nordvästra Jämtland som innehåller lite fina flugfiskesträckor,och lite längre upp mot fjällen i samma område finns det många fina sjöar och sel med gott om både Harr Öring och Röding.

#47 Evil_AnAnAs

Evil_AnAnAs

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 60 inlägg

Postad 02 juli 2009 - 23:14

Någon som har någon bra plats i Rådasjön samt tips på beten? Börjar bli trött på att 70% av turerna inte ger något.

Har förövrigt båt så det är inget problem.

#48 Björn W

Björn W

Storfiskare

• Members
  • 1 191 inlägg

Postad 03 juli 2009 - 09:21

Själv går min pärla till Hedströmmen, inget okänt vatten direkt, håller stor färna och mycket abborre och gädda även om de kanske inte är riktigt så stora.

Strömmande vatten och underbar natur, Hedströmmen är lång så det finns många ställen att fiska av för den som vill. Finns många foton från Hedströmmen i min fiskedagbok.

Allt fiske är kul med rätt utrustning
Min fiskedagbok med massa bilder

#49 öringmästaren

öringmästaren

Fiskegalning

• Members
  • 791 inlägg

Postad 29 juli 2009 - 16:01

Min pärla går till Indalsälven vid bergeforsen som är en kanonfin Lax&Havsöringsälv!
M.V.H Marcus ´´öringmästaren´´ sandström

Att flugfiska är det bästa man kan göra

Mina PB:
GÖS : 3,49 kg Trolling(12 oktober 2010)
Gädda: 9 kg Jerkbait
Abborre: 9 hg Mete med löja /Abborre 5 hg Streamer
Regnbåge: 1,2 kg torrfluga
Harr: 30 cm Torrlfuga
Bäcköring: 6 hg Torrfluga
Stäm: 1 hg torrfluga

#50 FlugBenne

FlugBenne

Trogen medlem

• Members
  • 480 inlägg

Postad 08 augusti 2009 - 13:59

Jag ger min pärla till mitt hemma vatten råå-ån. Den håller bra med havsöring och lagom med stationär/bäck-öring, här finns även mört och abborre och längst upp i ån finns riktigt grov gädda och ett glest bestånd av olikar kararter.
Sömnbehov är bara symtomen på coffein brist!

Min Bindardagbok

Google i your friend! USE IT!!!!!

#51 john_fiske

john_fiske

Medlem

• Members
  • 20 inlägg

Postad 26 augusti 2009 - 20:31

jag undrar bara om dalaälven är ett bra ställe att få fisk på. och vad för fisk och vilka beten man ska använda.

#52 gäddan98

gäddan98

Medlem

• Members
  • 12 inlägg

Postad 04 juli 2012 - 19:09

jag har en pärla utanför gbg , den heter rellsjön och är en mkt rolig sjö efter kl 21:00 nappar sutare (som galningar i sjön, små men roligt), jag har även fått mört på 530g där( fast det inte ska finnas där!) det finns även stor öring där, man ser massa vak där :P/ så nu får ngn annan gbg`are dela med sig av en pärla

googla rellsjön så hittar ni den, man kör upp bakom bergums kyrka , håller höger i första korst sedan kör man rakt fram det är en liten tjärn/damm (på vänster sida av vägen)så platsen är given när du kommer dit!

Fiske är enkelt......fiska där fisken är :-P

#53 puffan

puffan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 87 inlägg

Postad 21 november 2015 - 01:25

Jättebra idé!!
Jag ger er så vårt bästa regnbågsfiske i Falun Dalarna. Väl värt att åka långt för att besöka! Här möter man folk från hela vårt avlånga land.
Det är ett put and take vatten med odlad regnbåge, toppenfint för familjer också.
Runt omkring denna tjärn ligger även fler vatten med regnbåge, öring och även fin abborre gädda osv. Allt finns att läsa på hemsidan.

Den heter allafall stensjön och ligger i Grycksbo utanför Falun
Odlad regnbåge. Denna sommar har de satt i två gånger i veckan. Bara riktigt stor fisk, 3-8 kilos fiskar.
Ett fantastiskt fiske har det vart!
Lite knöligt att hitta första gången (dock skyltat) men sen sitter det.
10 slogbodar runt sjön, fina fiskeplatser. Möjlighet att ställa upp husvagn alldeles intill sjön.
Fiskekort kostar 100kr, 5 fiskar. Barn fiskar på målsmans kort och kvot.
Nu till vinterpremiären den 26/12 sätter de i röding också. Samma priser gäller.

WWW.grycksbofiskeklubb.se eller så hittar ni dem på Facebook, många fina bilder och mycket uppdateringar på sidan.
Bifogad tummbild(er)
image.jpeg image.jpeg image.jpeg
🐟🐟Glöm inte att rösta i månadens fisk tävlingen!!🐟🐟

#54 bondersbyn

bondersbyn

Storfiskare

• Members
  • 1 261 inlägg

Postad 17 februari 2016 - 11:44

Till den/de som är intresserade av stor Gös så kan jag tipsa om sjön Ralången n Aneby. 

Även en bra sjö för att arrangera metartävling med gott om vitfisk.

https://www.ifiske.s...rt-ralangen.htm

https://www.ifiske.s...ta-ralangen.htm

/Stefan

Född i Borås, emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby och sedan via Luleå.

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar