Hoppa till innehåll

Visa nytt innehåll
Foto

Norrtälje-Älmsta-Barnens Ö-Bagghusfjärden-Väddö Kanal!

• Vänligen logga in för att kunna svara
198 svar till detta ämne

#181 roppert

roppert

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 50 inlägg

Postad 01 juli 2009 - 11:53

Hej Markus.
Jag är dålig på fisket så långt norrut i kanalen som Grisslehamn men man BRUKAR ju få bra med gädda i kanalens alla vasser. Dock ska jag erkänna att jag har haft en ovanligt fiskfattig start på året. Det brukar ju hugga gäddor vad man än fiskar efter.

Runt där vi bor har jag märkt ut ett par bra ställen här. Stora grundet i farleden är en favorit. Där har jag lyckats få en 10+ och mycket abborre.

Lycka till!
/Robert

#182 arpelalm

arpelalm

Medlem

• Members
  • 11 inlägg

Postad 03 juli 2009 - 15:01

Sjön Addarn, lite söderut från Norrtälje och därför kanske OT.
Jag har aldrig lämnat Addarn utan fisk. Små och stora Gäddor samt Abborre upp till 0,8kg. Alla typer av bete och både från land och båt. Men i år har det varit HELT dött. Så när på två smååå pyttegäddor dagen isen släpte.
Är det nått med klimatet månntro? Jag har vart på annat håll också utan resultat (Nynäshamn, Värtan) och det verkar som om alla har dåligt fiske i år!

Nån som har en teori?

/Pelle

#183 öringmästaren

öringmästaren

Fiskegalning

• Members
  • 791 inlägg

Postad 06 juli 2009 - 18:22

ingen här på forumet som brukar fiska i kanalen, i storfjärn mellan bagghus och älmsta?
M.V.H Marcus ´´öringmästaren´´ sandström

Att flugfiska är det bästa man kan göra

Mina PB:
GÖS : 3,49 kg Trolling(12 oktober 2010)
Gädda: 9 kg Jerkbait
Abborre: 9 hg Mete med löja /Abborre 5 hg Streamer
Regnbåge: 1,2 kg torrfluga
Harr: 30 cm Torrlfuga
Bäcköring: 6 hg Torrfluga
Stäm: 1 hg torrfluga

#184 roppert

roppert

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 50 inlägg

Postad 09 juli 2009 - 12:46

ingen här på forumet som brukar fiska i kanalen, i storfjärn mellan bagghus och älmsta?

Lite för långt söderut för min lilla temporära snurra... Hur är fisket där för dig?

/Robert

#185 öringmästaren

öringmästaren

Fiskegalning

• Members
  • 791 inlägg

Postad 27 augusti 2009 - 20:01

Lite för långt söderut för min lilla temporära snurra... Hur är fisket där för dig?

/Robert

det bästa i kanalen enligt mig, har tagit en av mina största gäddor där på 8 kg.. där får man sälan snipor utan fisken brukar vanligen ligga på omkring 2-3 kg och uppåt, iallafall dom jag har fått fast jag kör ju med feta jerkbaits :wink:

Mina PB:

#186 Rospiggen

Rospiggen

Medlem

• Members
  • 28 inlägg

Postad 22 november 2009 - 11:33

Nu är det full fart på Havsöringsleken i tullviksbäcken.

#187 öringmästaren

öringmästaren

Fiskegalning

• Members
  • 791 inlägg

Postad 09 maj 2010 - 11:15

tja! nån som vet om havsöringsfisket fortfarande är bra i väddö kanal eller ute vid haken eller liknande? är jävligt sugen på att dra min första efter alla år :P hotspots och tips vid väddö?

Mina PB:

#188 Rospiggen

Rospiggen

Medlem

• Members
  • 28 inlägg

Postad 22 november 2010 - 08:47

Iår verkar det inte bli någon havsöringslek i Tullviksbäcken,har varit där ett flertal gånger men inte sett en endaste öring.Konstigt tycker jag.

#189 Scrat

Scrat

Fiskegalning

• Members
  • 601 inlägg

Postad 22 november 2010 - 18:20

Iår verkar det inte bli någon havsöringslek i Tullviksbäcken,har varit där ett flertal gånger men inte sett en endaste öring.Konstigt tycker jag.

Ja, det är tragiskt!
Vi får hoppas att öringarna kommer tillbaks både till bäcken och till skärgården. Har vart ute ett antal gånger nu under hösten utan så mycket som en enda kontakt.
bitterheten över den dåliga kvaliteten kvarstår alltid längre än sötman av det låga priset

#190 TechMark

TechMark

Moderator

• Administrators
  • 3 447 inlägg

Postad 23 november 2010 - 23:40

För ett par veckor sedan var några bekanta och fiskade på "utsidan" av väddö/barnens ö.
Fem man, sex timmar och resultatet vart en pytteliten öring som inte ens var i närheten av minimimåttet.
Nemo nascitur artifex!
Jakobsbergs Sportfiskeklubb anno 1954.
Sportfiskarna - stöd svensk fiskevård.
Älvräddarna - hjälp oss bevarade svenska vattnen rinnande.
Twitter: @joppedi_72

#191 scania06

scania06

Medlem

• Members
  • 24 inlägg

Postad 13 maj 2011 - 09:09

Hej på er! Är sedan ett par säsonger Väddöbo och har successivt börjat lära känna Väddö Kanal och Bagghusfjärden m.m. allt bättre. Har båt i närheten av Älmsta för övrigt. Men är det någon som har några hotspots för gös (förutom trolling i Älmsta kanal)? Något bra metställe eller kastställe?

roppert: Var ett tag sedan ditt inlägg gjordes. Men den kartan du länkade till... Jag hittar inga markeringar där. Kanske för att eniro.se ändrat sin hemsida? Skulle du kunna göra en ny kanske? :P En annan fråga om det området. Jag har inte varit där mycket alls. Men från bilvägen i höjd med Norrbyle så ser man ett par stenrös i vattnet på den östra sidan ett antal meter från stranden. Har du erfarenhet av fiske där? Ser jäkligt lockande ut... Sen har jag hört talas om någon stenkista vid någon vassrugge vid Djävulsön. Finns det något sådant? Många frågor. Men fiskefrossan är här :D

#192 Rospiggen

Rospiggen

Medlem

• Members
  • 28 inlägg

Postad 20 oktober 2011 - 14:26

Verkar inte bli någon Havsöring lek i Tullviksbäcken i år heller,Tragiskt.

#193 Andreas

Andreas

Moderator

• Administrators
  • 2 853 inlägg

Postad 20 oktober 2011 - 17:41

Verkar inte bli någon Havsöring lek i Tullviksbäcken i år heller,Tragiskt.

Inte? Trots att vi haft landställe där uppe sen 79 har jag inte besökt den bäcken..

#194 chiefen83

chiefen83

Nykomling

• Members
  • 7 inlägg

Postad 02 maj 2012 - 09:48

Hur har fisket sett ut för er här nu i vår?
Va ute på valborg i ett par timmar runt trästabron och lyckades ta en gädda på 2 kilo, brorsan va ute helgen innan och kammade noll.
Någon som lyckats få någon strömming än? och vilka drag/färger har funkat bäst för er den här våren?

#195 scania06

scania06

Medlem

• Members
  • 24 inlägg

Postad 06 maj 2012 - 13:28

Har i helgen spinnfiskat efter havsöringen. Det blev 2 st HÖ på 1,0 respektive 1,2 kg och båda 50 cm långa igår från land kring Singö och Fogdö. Flera hugg idag och en efterföljare. Men idag var de inte så himla sugna och tog inte ordentligt...

Edit: Haha! Fick revidera vikterna då jag läste av lbs på vågen och inte kg. Vilken tabbe. Nu stämmer vikterna! Men shit happens :D Tyckte inte att det stämde överens med längden och utseendet riktigt. Nu vet jag ju varför...

#196 roppert

roppert

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 50 inlägg

Postad 16 september 2013 - 11:02

Nu var det verkligen år och dagar sedan jag skrev här. Har blivit mindre fiske än vanligt de senaste åren men nu har jag under den här sommaren fått till några bra turer i hemmavattnet Väddöviken. 

Gäddorna har funnits i bra bra antal som vanligt även om de riktigt feta lyst med sin frånvaro. Det kan iofs ha sin förklaring i mitt fiske... Jag har blivit så larvigt förtjust i att fiska ytbeten och poppers med de roliga våldsamma huggen i ytan som följd. 

Abborrfisket har varit hyffsat. Inga bjässar där heller men helt ok. Jag har precis fått höra av grannar att det nu i dagarna tagits rikligt med rejäla borrar runt grunden i viken. Helgen gav mig rätt fina runt halvkilot med topp på 680gr. Vattnet är ju fortfarande varmt så de är riktigt pigga och roliga fighters. Det är ju alltid roligt! 

Nu till det som jag tycker är absolut roligast. Jag tog en sväng till Tullviksbäcken igår. Det var riktigt gott om småfisk i bäcken. Vattnet är ju såklart riktigt lågt nu men i de pooler vi passerade såg vi fisk i nästan alla. Storlekarna var från 3-4 cm till 12-15 cm småöringar som stod stilla i det svagt strömmande vattnet. Hoppas nu att alla är försiktiga runt bäcken, respekterar fredningstider och fiskeförbudet kring inloppet till bäcken. Det vore ju roligt om vi kunde få en stark stam med öring på kusten igen! 

Så fort vattnet blir kallare så ska jag ut och försöka igen runt lite spännande områden. 

Så! Det var min årliga uppdatering det! Hehehe... 

Skitfiske på er! 

• tonyex gillar detta

#197 Max

Max

Administratör

• Administrators
  • 1 986 inlägg

Postad 16 september 2013 - 19:39

Popperfiske är riktigt kul, var alldeles för länge sen nu. Vi hörs om ett år då!  :-P

#198 tonyex

tonyex

Fiskegalning

• Members
  • 589 inlägg

Postad 17 september 2013 - 18:39

Roligt att läsa om att  öringsfabriken i Tullviksbäcken är igång! //T

#199 lausvik

lausvik

Fiskargubbe

• Members
  • 4 675 inlägg

Postad 16 maj 2019 - 09:35

Bifogad fil  DSC_0026.JPG   95,04K   0 Antal nerladdningar

Den här fina bryggan i Älmsta har kommit till sedan det senast skrevs i den här tråden.

Märkligt att denna tråd varit tyst i snart sex år. Själv fiskar jag ofta i kanalen och överhuvudtaget på Väddö. Nästa tur är planerad till på lördag. Därefter blir det en aktuell lägesrapport.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar